Wydawać by się mogło, że zmiana wyglądu auta – w tym kosmetyczna zmiana koloru felg, to wydatek nawet kilkuset złotych. Okazuje się jednak, że rzeczywistość nie jest wcale taka kosztowna. O tym, jakie opcje stoją przed właścicielami aut, przeczytać można poniżej.
Zacznijmy od najwyższych kosztów
Za najtrwalszą metodę zmiany koloru felg uznaje się lakierowanie proszkowe. W przypadku 4 kół i tylu samu felg, proces malowania z proszkowaniem zawrzeć się może w cenie około 400 zł za komplet. Rachunek na tym jednak się nie kończy – trzeba jeszcze dopłacić za zdjęcie opon i ponowne ich założenie oraz niezbędne wyważenie po skończonej pracy.
Spray w duecie z gumą syntetyczną
To rozwiązanie dedykowane tym, którzy nie potrzebują profesjonalnego lakierowania. Guma syntetyczna jest elastycznym materiałem, który świetnie radzi sobie w kontakcie z powietrzem. Szybko wysycha i nie traci swoich właściwości podczas kontaktu zarówno z wysokimi, jak i niskimi temperaturami. Koszt aplikacji przy pomocy sprayu jest znacznie mniejszy. Zamknąć się może już w kwocie nawet do 150 zł. Z polecanych produktów, popularnych w Polsce, wymienić można Plati Dip, Plati Lak, Spray Plast czy Plasti Skin.
Jedną z cech charakterystycznych dla gumy jest możliwość zakupu pojemników z jaskrawymi barwami, co sprzyja widoczności stuningowanych elementów auta.
Jak każde rozwiązanie jednak, guma syntetyczna ma swoje wady. W porównaniu z profesjonalnym lakierem przegrywa w kategorii wytrzymałości na wszelkiego rodzaju zadrapania lub uderzenia – takie będą już na jej powierzchni widoczne.
Jak pomalować felgi gumą w sprayu?
To naprawdę nic trudnego, a co ważne – konieczne nie staje się zdejmowanie kół z pojazdu. Istotne jest to, by odpowiednio przygotować powierzchnię felg do malowania, oczyszczając je i odtłuszczając. Ważne jest również to, by dokładnie osłonić elementy układu hamulcowego tak, by nie uległy zniszczeniu. Świetnie sprawdzi się tutaj folia.
Sedno malowania ukryte jest w kilku cienkich warstwach – i tego należy się trzymać. Wszelki nadmiar materiału należy tuż po malowaniu usunąć z opony.
Efekt tymczasowy
Decydując się na malowanie felg gumą syntetyczną warto pamiętać, że w ten sposób osiągnąć można jedynie efekt tymczasowy. Ten na stałe jest nam w stanie wyczarować jedynie lakiernik.