Ubytki w lakierze to rzecz nieuchronna, jeśli używamy auta regularnie. Oczywiście im bardziej dbamy o samochód, tym szansa powstawania ubytków jest mniejsza, ale duży wpływ na ich powstawanie mają też czynniki atmosferyczne czy np. przetarcia. Uzupełnianie ubytków może być kłopotliwe – jeśli zabierze się za to osoba nieprzeszkolona, to może zniszczyć lakier jeszcze bardziej. Z tego względu na usługach lakierniczych nie warto oszczędzać – lepiej zaufać specjalistom, którzy znają się na rzeczy i zapłacić nieco więcej, ale być zadowolonym z efektów.
Naprawa ubytków lakierów
Część ubytków można naprawić w warunkach domowych, ale przed zabraniem się do pracy i tak warto skonsultować się ze specjalistą. Jeśli ubytki są zbyt głębokie, to istnieje szansa, że nie będziemy w stanie naprawić ich przy pomocy papieru ściernego, podkładu i lakieru. W takiej sytuacji o wiele lepiej jest oddać samochód do fachowców, którzy przeprowadzą proces korekty lakieru. To zabieg, który świetnie odnawia lakier – dzięki niemu można zlikwidować powstałe ubytki i usunąć zarysowania w sposób bezpieczny dla pojazdu. Korekta lakieru jest wieloetapowym procesem i dlatego właśnie powinna być przeprowadzana przez fachowców. Standardową korektę zaczyna się od wieloetapowego umycia pojazdu, dzięki któremu można zlikwidować cały brud i dostać się do czystego lakieru. Następnie specjalista powinien przeprowadzić ekspertyzę powłoki lakierniczej, na podstawie której dokona też pomiaru grubości lakieru. Później fachowiec przechodzi do dekontaminacji lakieru, która kończy się bezpieczną, maszynową korektą lakieru. Po tym etapie następuje ponowne umycie samochodu i nałożenie wosku.
Zabezpieczanie lakieru
Lakier zabezpieczony – i co dalej? Jeśli nie chcemy za kilka miesięcy wylądować na kolejnym zabiegu uzupełniania ubytków, warto zawczasu zadbać o zabezpieczenie karoserii. Najlepszą metodą jest nałożenie powłoki ceramicznej, która działa jak dodatkowa warstwa na samochodzie. Powłoka ceramiczna doskonale chroni auto przed zarysowaniami dzięki temu, że wykorzystuje najnowszą nanotechnologię. Co więcej, powłoka jest znacznie trwalsza niż zwykły wosk. Nawet przy używaniu dobrego jakościowo wosku musimy liczyć się z tym, że należałoby go nakładać na nowo mniej więcej co trzy miesiące. Powłoka ceramiczna z powodzeniem wystarcza aż na dwa lata, dzięki czemu świetnie chroni samochód, a ty nie musisz go co chwilę oddawać specjalistom. Warto przemyśleć założenie powłoki ceramicznej, ponieważ doskonale sprawdza się ona zarówno latem, jak i zimą. Latem chroni lakier przed działaniem promieni UV, a zimą z kolei zapobiega powstawaniu korozji. Dodatkowa warstwa sprawia, że czynniki atmosferyczne czy np. sól drogowa nie przenikają bezpośrednio do lakieru, ale zatrzymują się na powłoce ceramicznej. Podobnie sprawa wygląda z wodą i brudem. Powłoka ceramiczna ma właściwości hydrofobowe, co oznacza, że odpycha od siebie wodę. Dzięki temu samochód jest czystszy i nie wymaga częstego korzystania z myjni.
Autor: Pozycjoneria.pl. Mariusz Zakrzewski. Artykuł powstał z pomocą firmy Ecopless z Pszczyny.