Jak rozpoznać awarię maglownicy?

0
492
Jak rozpoznać awarię maglownicy

Bardzo istotnym elementem bezpiecznej i komfortowej jazdy jest dokładnie wykonany manewr skręcania. Podstawowym komponentem mechanicznym, który odpowiada za bezproblemową zmianę kierunku jazdy jest oczywiście przekładnia kierownicza nosząca również miano maglownicy. Warto dowiedzieć się czegoś więcej na jej temat oraz na temat jej różnych awarii i ich rozpoznawania.

Pod hasłem „maglownica” kryje się nic innego jak przekładnia kierownicza zębatkowa. Jest to najbardziej powszechny rodzaj przekładni odpowiedzialnej za przenoszenie ruchu z kierownicy na drążki kierownicze. To z kolei umożliwia skręcenie kół. Warto pamiętać, że maglownica to element eksploatacyjny, który ulega awariom, a także zużyciu w ramach normalnej eksploatacji. Czasami jednak istnieje możliwość naprawy tego elementu.

Przyczyny oraz objawy uszkodzenia przekładni kierowniczej – podstawowe informacje

Standardowo, porządna maglownica może wytrzymać bezawaryjnie 200 tysięcy kilometrów przebiegu lub 10 lat, jeśli przebieg jest mniejszy. Wiele jednak zależy od jakości elementu, zaleceń producenta oraz warunków eksploatacyjnych. Bardzo często do uszkodzenia maglownicy dochodzi dużo szybciej. Podstawowymi czynnikami, które mają istotny wpływ na zużywanie się przekładni kierowniczej są oczywiście nierówne drogi. Częsta i szybka jazda po dziurach prowadzi do szybszego pojawienia się różnych problemów z maglownicą. W miarę możliwości warto postarać się poszukać innych tras (o ile takie istnieją), których nawierzchnia jest równa.

Objawem zużycia maglownicy są oczywiście stuki słyszane podczas skręcania, a czasami również w czasie jazdy prosto. Zwykle ich przyczyną są luzy na maglownicy wywołane zużyciem. Warto pamiętać, że zużyta lub uszkodzona przekładnia wpływa negatywnie na dokładność oraz komfort prowadzenia samochodu.

Co zrobić w przypadku awarii? Regeneracja czy wymiana?

Ze względu na sporą cenę przekładni kierowniczej, eksploatowaną część dobrze jest naprawić. Na rynku działa sporo firm, które specjalizują się w regeneracji maglownic polegającej na wymianie wadliwych elementów oraz uzupełnieniu czynnika smarującego. Firmy takie często obsługują klientów z całej Polski drogą wysyłkową. Oczywiście w przypadku silnie zużytej i uszkodzonej przekładni, jej naprawa może się okazać nieopłacalna.

Koszt wymiany maglownicy to kilkaset złotych i wiąże się z potrzebą posiadania dostępu do kanału, podnośnika oraz dysponowania rozległą wiedzą z zakresu mechaniki pojazdowej. Dlatego właśnie warto powierzyć proces wymiany takiego elementu fachowcom. W Polsce działa wiele firm specjalizujących się w takich naprawach. Sporo ofert dotyczy największych polskich miast, takich jak na przykład:

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ