Jak wygląda monitorowanie czasu pracy pracownika?

0
25
monitorowanie czasu pracy pracownika

Zapewne nie jest dla nikogo tajemnicą, że czas pracy, jak również czas odpoczynku, jaki mają kierowcy, został uregulowany, zarówno przez polskie, jak również europejskie praco Monitorowanie czasu pracy pracownika, jakim jest kierowca jest bardzo ważne, nie tylko ze względu na obowiązujące normy prawne, ale również musimy mieć na względzie bezpieczeństwo samego kierowcy, jak i innych użytkowników drogi. W związku z tym, co powinniśmy wiedzieć na temat monitorowania czasu pracy kierowcy?

Monitoring floty, jest narzędziem które skutecznie umożliwia monitorowanie czasu pracy pracownika

Każdy kierowca zawodowy ma obowiązek przestrzegania, zarówno dziennych, jak również tygodniowych oraz dwutygodniowych norm czasu pracy. Jak również musi on dbać o właściwy wypoczynek pomiędzy następnymi etapami swojej pracę. Obecnie rejestrowanie czasu pracy kierowców, jak również sprawdzanie przebytej przez nich drogi, możliwe jest dzięki specjalistycznym urządzeniom, jakim mianowicie są tachografy cyfrowe. Tachografy cyfrowe działają w czterech trybach pracy kierowcy, a mianowicie: prowadzenie samochodu, inna praca wykonywana przez kierowcę, taka jak na przykład rozładunek towaru, dyspozycyjność, czyli jazda jako drugi kierowca oraz wypoczynek. To właśnie dzięki tachografom cyfrowym, możliwe jest efektywne monitorowanie czasu pracy pracownika. Trzeba wiedzieć, że każdy taki tachograf cyfrowy, możemy połączyć ze specjalnymi systemami monitoringu floty, które znacznie wspierają pracę kierowcy, ponieważ dzięki nim ma on możliwość dokładnego skontrolowania swojego czasu pracy.

Jakie są normy czasu pracy kierowców?

Zgodnie z prawem, w ciągu dnia kierowca nie może za kółkiem spędzić więcej, aniżeli 9 godzin. Można ten czas przedłużyć do 10 godzin, jeżeli jest taka konieczność, ze względu na sytuację, którą kierowca zastał. Trzeba jednak pamiętać, że z takiego przedłużenia kierowca może skorzystać tylko dwa razy w ciągu tygodnia kalendarzowego. Licząc na cały tydzień, kierowca nie może przekroczyć 56 godzin jazdy za kółkiem, natomiast jeżeli jest on w trasie dwa tygodnie, to w tym okresie jego czas pracy za kółkiem nie może być większy, aniżeli 90 godzi. Prawo szczegółowo wyznacza czas, jaki kierowca musimy poświęcić odpoczynkowi, mianowicie ma on trzy rodzaje przerw. Pierwsza to 45 minut, która przypada na 4,5 godzin jazdy. Kierowca, którego praca wiąże się z rozładunkiem, czy też załadunkiem, może podzielić sobie tą przysługującą mu przerwę na 15 i 30 minut. Jednakże trzeba pamiętać, że musi to być właśnie w takiej kolejności.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJaką maszynę polerską wybrać?
Czy można żyć bez motoryzacji? W moim przypadku zdecydowanie NIE! Uwielbiam dłubać godzinami pod maską swojej wysłużonej Skody i nieustannie uczyć się nowych ciekawostek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ